La español

Jag försöker finslipa lite fraser på spanska. Jag var grym på det innan, hade bra betyg i gymnasiet och tyckte det var megakul. Vi var typ bara 6-7 stycken i klassen så man lärde sig verkligen. Men nu måste jag finslipa lite, så jag förstår saker i Barcelona. Stackars mamma kunde inte sova inatt för hon såg igår att det hotellet vi fått hade fått recensioner om att det låg i kvarter med uteliggare och horor och att man inte borde gå själv som kvinna. Obehagligt. Men idag fixade vi det så vi fick ett superfint hotell, ser det ut som och bra läge. Fick lägga till lite pengar men ändå värt, så man inte behöver vara rädd.


Toalett med två speglar, så vi kan fixa oss samtidigt.


Underbar terass.

Har inte kunnat börja plugga ännu för jag har kollat bilder, restips, skrivit packlista osv. Är helt exited. Har lärt mig två fraser:

Donde está blabla , esta lejos o cerca? och No carne por favor, soy vegetariana.

Haha detta betyder, var ligger blabla, är det långt eller nära? och Inget kött tack, jag är vegetarian.Nu klarar jag mig bra, right? Måste dock lära mig svaren på var saken kan ligga.... höger vänster, rakt fram osv.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0