Blott en dag

Efter denna fantastiska dag ska jag nu ta tag i mitt jobbsökande och verkligen titta efter potentiella arbetsplatser, vad som krävs osv. Och varför har denna dag varit underbar?

Jag har kommit ut till skolan, pratat med både klasskompisar och andra på skolan, presenterat mitt projekt inför en stor grupp och det gick bra!! Jag har träffat Linn, fått chokladbollar som jag varit sugen på hela dagen och så bjuder hon på det, toppen ju. Jag har sett en as-söt valp springa glatt mot mig och jag bara älskar livet.

Idag var det begravning för den som jag skrev innan att det hänt en hemsk sak.. Jag tycker det är jättehemskt, kan inte ens tänka mig att vara där.. Främst tycker jag synd om min morfar för att han mår så dåligt nu.. Ja kanske var han inte ung, han som gick bort.. men han var heller inte klar med livet ännu. Detta ser jag som en bra anledning att älska livet, att ta vara på det man har och de stunder man har med sina nära och kära.. För det kommer man önska att man hade när dagen kommer då någon man älskar själv går bort...

Så liten plats en människa tar på jorden...
mindre än ett träd i skogen..
Ett så stort tomrum han lämnar efter sig
en hel värld kan inte fylla det.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Lycka till med jobbsökandet =) kommer säkert hitta något bra! Googlade om min dröm, det visade sig att det betyder otur att drömma om att tappa tänder!!:( Får hoppas på att google har fel :) Kram

2011-05-06 @ 17:01:06
Postat av: Sanja

Hahhah av något anledning försvann mitt namn när jag kommenterade, oturen har redan börjat!! hahah

2011-05-06 @ 17:02:01
URL: http://walkinthepark.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0