Barcelona-planering

Jag är fullt upp i reseplaneringar nu. Under några dagar har jag suttit och planerat min och Dilshads Greklandsresa - flyg, färjor (både priser och avgångar) och lite smått även hotell men det är det jobbigaste, så då måste vi nog sitta båda två. Det är bara det att vi har en förmåga att börja smågnabba när vi sitter tillsammans. Ni vet hur det är, båda vill kolla på det man själv vill och jag blir lite frustrerad för han är så långsam hehe. 

Igår kom mamma hit och vi planerade vår Barcelonaresa vilken inträffar på söndag! Känns helt knas och så otroligt roligt! Har nu planerat in en del saker vi vill se:

Font Montjuic - en stor fontän som har ett vattenspel med musik och färger
Badelona - en stadsdel utanför Barcelona som verkar supermysig och har en fin stor strand
Flamenco - fanns ett ställe nära vårt hotell som hade uppvisning om kvällarna. Jag älskar flamenco.
Sagrade de familia - Antoni Gaudis kyrka som de har byggt på sedan 1800-talet och som föväntas vara klar år 2026.
Parc guell - Antoni Gaudis park med massor av byggnader och andra arkitekturiska föremål som han skapat.

Vi ska självklart hinna med La rambla som är den stora turistgatan, en sangria på något mysigt ställe och massor av glass och tapas :) Ska bli så himla roligt och mysigt att åka med min mamma :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0