Är löss inte levande?

Varför tror vi människor ständigt att vi har rätt att utplåna världen hur vi vill? Tänker på det här med färgämne 120, karmin eller varför inte skriva rätt ut "löss"? Ja, det var väl ingen nyhet att det är löss i röda saker, men jag har faktiskt trott att det är mestdels i godis. Men när jag uppmärksammat det mer inser jag att det är i mycket rött. Exempel när jag köpte honung med smultronsmak - löss. När jag ville köpa rosa glasyr och sedan röd pyntgelé, löss.

Vi lever år 2011 och ni menar att det inte finns något annat sätt att framställa detta röda ämne? Hur fan gör man alla andra färger då? När jag såg denna bilden på Malins album var jag tvungen att kopiera den. Det är lusblod, bilden är tagen på en utflykt på Teneriffa.



Jag förstår inte varför vi måste döda tusentals levande varelser för att få en färg på vårt godis. 70 000 löss för att få fram 5 hekto rött godis exempelvis. Ingen verkar tycka det är fel, det förstår jag inte riktigt.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tar dom lössen från håret?

2012-06-28 @ 23:41:25


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0