Ambition

Jag vill vara en ambitiös person, men jag tror tyvärr att jag saknar det.. Jag vill ha en väl utstuderad plan till i höst.. Men ett stort steg på vägen är att jag på tisdag ska gå till arbetsförmedlingen på öppet hus för ungdomar och försöka prata med hon som har hand om etableringsinsatserna för nyanlända. Man skulle kunna säga att jag har noll självförtroende när det gäller det jag vill. Alltså det arbete jag vill ha. Det är ett stort hinder för mina mål och ambitioner känner jag. Inte lätt när lärare har sagt att vi inte får jobb och att programmet läggs ner. Sen känner jag mig för ung, ingen erfarenhet osv.

Idag är det onsdag, jag är nyduschad och ska iväg till skolan för att presentera mitt projekt. Sen ska jag hem till Linn för en snabbfika innan hon ska iväg på middag med jobbet. Hennes jobb skämmer sannerligen bort sina anställda. We like. Fick nyss reda på att jag ska jobba både lördag och söndag, men faktiskt inte så mycket mej emot. Fan haha kom nyss på att det är inte onsdag idag, det är torsdag idag.

Jag måste ta tag i min framtid.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0