Kind of a hard day

Idag har varit en regnig dag, något som många förbannar sig över. Jag å andra sidan tycker det är ganska mysigt med regn. Alla väder har sin charm. Nej, där ljög jag nog. Blåst har ingen charm alls, man blir irriterad, tilltufsad och rödögd. Även mulenhet (eller vad säger man? Mulighet?). Även mulighet har ingen charm, det vanligaste vädret i Sverige, tyvärr. Men regn gillar jag. Det är mysigt, uppfriskande och man blir lite gulligt våt.

Som ni vet skulle jag tillbringa dagen med min andra halva, vi softade lite, åkte och fikade i Malmö och tittade en sväng inne på Zara. Ush, det är faktiskt tufft att han inte är här. För det är inte som att han bara stack iväg med en vän över helgen. Alla omständigheter kring vårt förhållande gör detta riktigt jobbigt faktiskt.. Har varit mycket arg och sårad idag över att vissa människor dömer somliga så hårt och andra inte alls. Okej om någon ska vara hård mot mig om de är hårda mot andra också.. Men att döma till den gräns att bara för att man har en viss religion/kultur/etnicitet så ska man inte vara välkommen, men vilken annan idiot som helst kan vara det, det ser jag som rent rasistiskt.

Nej, jag blir faktiskt riktigt arg över den orättvisan och det känns inte alls bra när jag tänker på denna helg. Men som ni kanske vet är jag inte så långsint, orkar inte tänka på det så jag kommer förmodligen vara hur glad som helst imorgon. Ikväll har jag ägnat mig åt att läsa på om olika grönsaker för marsvin, visste redan en del men nu är jag ännu mer insatt. Mina marsvin har aldrig lidit av övervikt eller annan generell ohälsa så jag har tänkt att det de får är bra. Men när nu Lillan är mer än lite rund om magen så måste jag se över deras kost hehe.

Klockan är snart nio och jag tänkte mysa i soffan framför tv:n nu faktiskt. Inte kul att sova ensam inatt!

Gräs är något som marsvin ääälskar. Längtar tills jag får sätta ut mina smultron i gräset :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0