Everybody dies but not everybody lives



Det är med lite förundran som jag hör djurrättstänkare och även andra människor beklaga sig över hur djur dör. Vissa försöker kasta skit på muslimer för att de halalslaktar och det är värre än vanlig slakt.

Jag tycker debatten är snedvriden.. Det är livet som räknas, inte döden. jag vill kämpa för att ändra attityder vad gäller människors syn på djurens liv. De förtjänar ett bra liv. Jag tycker inte att de förtjänar att dö överhuvudtaget, ingen ska dö för någon annans skull, men om de nu ska dö för att hamna på tallriken så tycker jag ÅTMINSTONE att de förtjänar ett dugligt liv, ett bra liv. Om de sedan dör av att förblöda, av ett skott i pannan, av elektricitet.. spelar det någon roll egentligen om man ser till det stora hela.

Jag tror inte jag bryr mig om hur jag ska dö, kanske bara att jag inte vill lida till döds och det är ju aldrig okej att djur ska lida i flera dagar/veckor till döds. Men om jag lider några minuter till döds eller dör snabbt, vad spelar det för roll, jag DÖR och det är det som är det hemska.... Tycker de orden som just nu brukar sjungas på radion säger allt...

Everybody dies but not everybody lives.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0