Pannacotta

Eftersom jag blev vegetarian då den stora Pannacotta-vågen svällde in över Sverige så har jag bara ätit pannacotta en gång och sedan ytterliggare en gång efter att jag blev vegetarian. Men fan då att jag aldrig vetat att man kan göra denna fantastiska rätt med hjälp av gelésocker. Ja, ett socker med gelerande effekt, lämplig för vegetarianer, istället för gelatin som görs av slaktrester såsom mulen, klövar och trynen. Så enkelt, billigt och lätt att få tag i. Står till och med recept till pannacotta på baksidan så det funkar ju!

Så nu har jag gjort vit-choklad-pannacotta (som smakade jäävligt sött när jag provsmakade, tog nog "lite" för mycket choklad) som står i kylen och myser. Ska avnjutas med hallon och blåbär.

Mums!!




Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0