Olika möjligheter

När livet känns upp och ner så betyder det något bra. Det är när man är osäker och nervös över saker som man har massa möjligheter att finna nya vägar.

Detta sa en lärare till oss på en kurs.. Fast hon sa det lite bättre och lite mer inspirerande än vad jag just nu återgav :) Och jag vill gärna tro på det just nu. Innan kändes allt förvirrat, men har börjat se positivt på det denna veckan. Jag har alla möjligheter i världen, kan börja jobba var som helst, vem säger att det måste vara i Malmö? Jag ser min framtid som väldigt bred just nu. Jag har börjat titta på projekt och mailat dem och har blivit inbjuden att besöka en arbetsplats för integration. Så nu känns det som en bra början.

Jag kan inte förneka att jag känner viss oro inför hösten. Jag känner att jag måste reda ut allt i mitt liv. Allt. För nu har jag gått ut skolan och det är nu "det börjar". Det är nu min framtid kommer. Den är här nu, står och knackar på dörren. Och det är bara jag som kan bestämma hur den ska bli... Jag vill ha ett bra liv. Det är så mycket att tänka på just nu. Men en sak i taget.

-

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0