Arbete

Idag gick jag upp tidigt och promenerade en bit till arbetsförmedlingen, som de av en konstig anledning startat upp i arlövs industriområde. Rätt off? På intromötet var vi tre personer, haha. Komiskt. När jag var på ett sådant möte i K-stad var vi hur många som helst. De verkar vara hur bra som helst här i Arlöv, vet inte om alla arbetsförmedlingar ändrat sig. Jag skrev in mig i måndags och på plats fick jag en lång pratstund, idag var jag på intromöte och på måndag ska jag träffa min handläggare för en pratstund. Allt är deras inititativ. De har även många mässor, dagar med jobbcoacher och annan hjälp. Det gör ju väldigt mycket att de är engagerade, det ger mig också energi! På måndag ska jag prata med henne och höra om det finns möjlighet till en praktik på en arbetsförmedling i vår, samtidigt som jag går i skolan. Jag skulle tycka det hade varit SÅ intressant att få se hur de bygger upp verksamheten nu när integrationen ligger på deras bord. Förhoppningsvis lär jag mig så mycket att jag kommer kunna få chans till jobb. Det skulle vara mitt drömjobb.

Jag har gjort helgfint här hemma - puffat upp gardiner, dammat, satt nya ljus på köksbordet och frächat upp mina växter. Nu är klockan ett och jag ska göra ett par ärende, det är ju lön idag så har räkningar att betala in! Sedan kommer mamma och brorsan vid tre och hämtar marsvinen. Ska bli skönt att träffa de, har saknat dem!♥

Jag känner sådan otrolig kärlek till de vännerna, min pojkvän och min familj som jag kan vara mig själv inför och som verkligen älskar mig för den jag är. Det är så skönt att kunna känna mig avslappnad i deras sällskap för att jag vet att de tycker om mig för mig ♥

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0