Det blev en etta

Idag var Linnsi på besök hos mig, vi drack jordgubbsté och snackade massa girltalk. Mysigt till tusen och jag var trött som få! Som tur var gjorde promenaden till tåget toppen och när jag kom hem igen hade jag massa energi att ta tag i tvätt och gjorde en god lasagne. Linnsan åkte redan vid ett igen för hon skulle till jobbet. Kändes gött att ha energin att laga en ordentlig måltid.

Har även tagit kontroll och räknat alla utgifter denna månaden, 19 november-19 december. Det är mycket svårt att få alla utgifter under 2500. 2500 var summan denna månad för mat, busskort, räkningar, fikor och övrigt. Men eftersom jag nu vant mej vid denna livsstil och det inte är en ansträngning från min sida att handla inom denna ram så tänkte jag anstränga mig ännu mer för att kapa lite utgifter till. Som det ser ut nu är min närmsta framtid väldigt oviss när jag sa upp mig från jobbet, därför måste jag snåla så mycket det bara går. Jag ska stå mitt kast, jag ska ta konsekvenserna. Jag står alltid mitt kast. Mestadels för att jag är för stolt för att erkänna att jag gjort fel :P Just detta tärningskastet blev inte så bra, men nästa kommer att bli bättre.

Jag kan om jag vill!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0