Cynical me

Jag är blott 24 år gammal och redan cynisk vad gäller mänskligheten. Well har i alla fall konstaterat att jag kanske borde ha lite mer hopp om folk och inte anta att alla män tänker med en sak, om man säger så.

Idag har varit en bra dag!
Jag blev tipsad om ett jobb inom Helsingborgs kommun som jag verkligen vill ha! Chefen för tjänsten tipsade mig om det, jag skrev världens ansökan. Så sitter man där och tar olika textstorlekar, ramar in fint, gör vid sitt CV, mellanrum och ändrar text. Så ska man ansöka och man ansöker genom standardiserade färdiga CV-mallar, då blir man glad. Jag hoppas på en intervju!!

Sitter och diggar till Mrs Robinson just nu, den är ju helgrym den låten.

Har kommit på en sak. Det gäller att man älskar sig själv när man är arbetssökande och singel, för man får stå ut med endast sig själv typ 10 timmar om dagen haha. Lätt att tröttna på sällskapet om ni fattar vad jag menar ;) Men just nu sitter jag här sprudlande glad och min själ dansar i takt med musiken som en liten flicka, så jag tror jag står ut några timmar till ;)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0