Ansvar

Idag tog jag ett beslut för min egen skull. Skulle vilja påstå att det är första gången på flera år som jag tar ett beslut endast vilande på vad jag vill och ingen annan. Jag vet vad jag själv mår bra av och vad som är bäst för mig.. Och denna gång stod jag på min egen sida.

För mig kan inga pengar i världen stå över mitt välmående.. I denna fas i mitt liv behöver jag all styrka, energi och engagemang som jag har.. Jag måste satsa helhjärtat på min karriär på många olika sätt, vilket kräver just styrka, självförtroende och energi.

Jag sa upp mig från mitt nya jobb idag, trots att jag behöver en inkomst desperat. Jag har räknat och tänkt och även om jag inte fått något av de andra två jobben jag har chans hos, så kan jag klara mig med hjälp av olika alternativ. Hela hösten har jag varit nybliven singel, inte haft jobb och vetat att det är väldigt svårt för mig att få ett jobb inom IMER och jag har inte haft inkomst, men ändå har jag varit stark och positiv. Om ett jobb då får mig att känna mig negativ och andra jobbiga känslor så inser jag själv att jag mår bättre att fortsätta kämpa på. Det finns många människor som tar "dumma beslut" för att de chansar i livet, de chansar för att de tror på sig själva och lyssnar på sig sjävla. Låt oss bara hoppas att jag är en av de människorna som lyckas genom att ta det hoppet. .

Jag har aldrig sagt upp mig från ett jobb innan, inte om jag inte haft något annat som väntar. Men jag är trött på att stå ut med saker och detta är första steget i mitt liv bort från det.

Älskar D, min bästa vän, som finns där och förstår mig :)

Kommentarer
Postat av: Jonna Lilja

Modigt att säga upp sig,jag kan nog inte riktigt förstå att man säger upp sig utan att ha provat jobbet några månader MEN huvudsaken är att DU mår bra och att det känns rätt för dig! Det är irriterande att pengar e så stor del av livet att folk inte vågar satsa, jag hade nog aldrig vågat. Vad var de för jobb föresten? KRAM

2011-12-12 @ 12:50:13
URL: http://thepinklily.bloggplatsen.se
Postat av: Sanja

Tycker att det är bra att du följer dina känslor och gör det som känns bäst just nu! Ibland får man offra en sak för att få en annan!!!! =) kram

2011-12-13 @ 21:35:51
URL: http://walkinthepark.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0