Milos <3

Milos var den ö som överraskade mig mest, på ett positivt sätt. Det är en väldigt liten ö, det tar runt en halvtimme som längst att ta sig med scooter från en del till en annan. Jag blev förälskad och drömmer nu om att skaffa mig ett litet vitt hus och studera grekiska där under somrarna. På Milos kändes det verkligen som Grekland, då merparten av turisterna var grekerna själva. Vi var på ön onsdagkväll - lördagmorgon och under dessa dagar hyrde vi en scooter och åkte runt för att se några av de 27 olika stränder som det sägs att ön har. Det charmiga är att varje strand är sitt eget original. Vissa består av klippor vita som snö, vissa har mjuk sandstrand, andra är inramade av ett högt berg och vissa klippor är röda. Mina ögon var saliga av alla vackra vyer jag skådade och intrycket jag fick av vistelsen var...

så liten människan är på jorden. Det var så det kändes när man stod inför de stora klippor och berg som moder natur skapat.. Det är helt otroligt. Människorna här var trevliga och alla kunde bra engelska. Tyvärr var vi där under perioden då Meltemi-vinden blåser förbi öarna och detta märktes mycket på Milos. En av dagarna var det så vindigt vid vissa stränder att vi inte riktigt ville bada. Det var fortfarande varmt, men vinden var svalkande och sjukt stark emellanåt.

Här kommer ett hav av bilder, se och njut :)


Jag är sjukt het i hjälm har jag konstaterat!




Milos huvudstad, Adamas från utkanten.


PALEOHORI








POLLONIA







En klippa vi stötte på






SARAKINIKO










SÖTASTE BILDEN PÅ DILSHAD


FIROPOTAMOS





DEN LILLA "BYN" KLIMA





Jag skrev mina vykort från det ställe som bilden föreställde, här skrev jag till mormor&morfar från Klima.

FIRIPLAKA






BYE BYE MILOS


Detta var en våg av bilder, ville visa min kärlek :)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0