Marknad i Trellehåla

Jag som bott i en liten liten by kanske inte borde kalla andra ställen håla men nu bor jag typ i Malmö så då får jag säga Trellehåla. Fick inget bra intryck av staden, där var väldigt dött trots att det var lördag. Är lördag. Gick en runda där, jag o killen. Sen åkte vi till vårt mål - Giselövs marknad. Tror det hette Gislöv förresten. Det var en mysig marknad! Fanns en del fint men köpte inget. Hittade en jättefin ankellänk. Har inte berättat om den förra jag köpte, mitt lilla ankelproblem. Köpte en billig som var så jävla tajt så jag precis kan knäppa den.. Har jag tjocka anklar? tänkte jag, men tänkte att den var väl bara billig. Idag fanns där en massa, lite mer äkta grejjer. Frågar om de har några längre, då den jag provade var för kort. Nej, var svaret jag fick. Nu blir jag arg, jag har aldrig trott jag hade tjocka anklar men nu börjar man ju få komplex för fasen.

Trevlig dag med mysigt väder, trevligt sällskap och god mat. God mat är ett måste på marknad. Typ munkar, glass, våfflor eller langos, allt man kan komma över.

Jag "åh jag är sugen på något gott när vi kommer fram" (tänker på munkar)
Dilshad "munkar?"
Jag "Jaaa, hur visste du det??"
Dilshad "du vill alltid ha munkar när vi går på marknad".

Haha så lätt att läsa, jäkla matvrak är jag.

Nu ska jag fortsätta roa mig denna lördag som jag tillbringar själv med mina pyamasbyxor, det gillas!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0