Hemma igen!

Efter två veckor iväg känns det underbart att vara hemma igen. Idag längtade jag efter lägenheten, efter att laga egen mat, städa och fixa lite höstmysigt här hemma. Längtade efter att sätta igång och ta tag i hösten. Så när man kommer till Malmö var det 24 grader, inte helt fel det, inte direkt det rusket jag hade förväntat mig att komma hem till, som alla skrivit i sina sms.

Resan hem var inte att leka med, höll på att bli bestulna igen. Alltså igen syftar på när jag reste hem från Barcelona. Denna dag var det dock inte nära för jag höll mina hökögon på henne. Ett ungt par, stod nära oss på tåget och jag sa till Dilshad att de spanade in oss. Mycket riktigt hoppade de av samtidigt som oss och tjejen gick väldigt nära Dilshad när jag kollade bak. Spände ögonen i henne och hon gick upp för rulltrappan. När jag mötte henne där uppe kom hon och gick bakom mig, men då vände jag mig om och blängde jävligt irriterad på henne, då gick hon. Hennes kille kom och försökte tigga pengar på tåget men vi nekade honom, kanske därför man kände på sig att de spanade in oss. Man kan fan inte låta bli att få bekräftade fördomar när både dessa och de i Barcelona tillhör samma folkgrupp. Upp till er som läser att lista ut vilken, tror inte det tar er många sekunder.

Man vill ju inte ha fördomar men man får ju mer och mer när de blir bekräftade gång på gång. På flygplatsen tog incheckningen 1,5 timmar! Varför är utländska storstäder så SEGA i incheckningen? Hade en jobbig jävla brud som pratade ashögt bakom oss hela tiden och när vi skulle betala för vårt bagage kostade det hundra spänn mer än vad jag blivit informerad om. ush ush, men flygresan gick bra och när vi kom till Sverige var vi så lättade över att vara tillbaka, berättar mer om det sen.

Har funderat på hur jag ska berätta om resan, men tror jag postar ett inlägg om varje ö, lägger upp lite bilder och berättar mycket kort om det viktigaste, för mycket som hänt dessa två veckor :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0