I've survived easter

Jag har flyttat ut till min balkong sedan jag kom hem från föräldrarna och från att ha bott hos Dilshad någon vecka. Först flyttade jag ut soffbordet för att kunna äta middag och spela lite spel här igårkväll, sen idag ville jag inte sitta inne och titta på Gossip girl så då flyttade jag ut tv:n här och nu sitter jag här och bloggar. Klockan är nio men det är fortfarande riktigt skönt här! Har en inglasad balkong för er som missat det. Skönt att vara hemma igen, nej underbart! Har saknat min lägenhet, mina färger och min balkong. Det enda som inte är på plats än är påskriset :) Mycket saker att flytta hit och dit varje gång vi byter bo.

I torsdagskväll åkte jag, Dilshad, Fia och brorsan till föräldrna i Kristianstad. Vi har haft riktigt nice dagar där borta. Långfredagen spelade brorsan och Dilshad golf och medan de var iväg så städade jag och mamma Dilshads bil för den var såå himla äcklig och han får aldrig tummarna loss.. och jag är trött på den snuskhögen :P Vi kunde även sola i trädgården och ta ut Fia i gräset för första gången i år. Riktig glädje! Härligt med sommarvärme. Vi satt där och solade och spelade alfapet innan killarna kom tillbaka. På kvällen blev det kalas hos mormor som har fyllt år, hela släkten var samlad. Blev lite spel med kusinen My där. Har verkligen varit en superhelg att kunna vara hemma och njuta av föräldrarnas sällskap utan att sakna älsklingen här hemma. Igår var vi dock tvugna att åka hem igen för jag har jobbat idag och ska även jobba imorgon.

Det var helt okej på jobbet, fint väder och mycket hände så det är roligt. Gillar hålligång annars blir jag uttråkad. Det var en konstnär som ställde ut sina fina saker på caféet så jag köpte en helt fantastisk födelsedagspresent till min älskade mamma.

Ja, det var alles. Något roligt: Min vän Malin kommer på visit till Sverige i veckan och jag ska träffa henne på fredag efter nästan ett år!
Något inte lika roligt: Prov på torsdag och jag har en hel bok till att läsa samt några svåra ord att lära mig och en hel del fakta från en bok som jag redan läst som ska fastna. Hur ska detta gå??

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0