Shaky

Som ni ser av rubriken är jag lite skakig här. Kan bero på flera saker. Hela denna dag har varit skakig. Men rent fysiskt är jag nog lite skakig för att jag var hungrig som en jävla häst när jag kom hem klockan två (åt två mackor till frukost halv nio) och tryckte i mig några hemmagjorda våfflor. Onyttigt, men såå gott.

Hela denna dag har hittils varit skakig! Denna dag började med att jag försov mig en timme, hade 25 minuter innan ett tåg gick och med det tåget skulle jag komma fram till skolan ungefär prick när vi började. Det var lite kaos här hemma med två marsvin och en fåfäng tjej att tillfredsställa :p

När jag väl kom till skolan hade jag tydligen skickat fel dokument till min mail. Skulle ha redovisning av ett kapitel jag läst och istället för att ha skickat ett papper med den engelska redovisningen hade jag skickat den 4 sidor långa utveckligen av min redovisning, på svenska. Min redovisning blev lite stapplande kan man säga, försökte översätta i huvudet samtidigt som jag skulle hitta vad jag skulle säga på den förlängda versionen. Trots detta fick jag beröm. Helt sjukt. Jag visste att många tycker jag är bra på att redovisa, tror det är för att jag alltid gör det pedagogiskt, men att vara bra även när jag är så lite förberedd var över förväntan. Cred till mig för det då :) Och ja, för er som missat det så kan jag erkänna att jag sitter här och skryter nu.

Vi gick över tiden rejält! Slutade mer än en timme senare än vi skulle. Dels för att det blev cirka 40 minuters diskussion efter min redovisning (väldigt intressant kapitel fick jag) och dels för att folk inte TAR TIDEN på deras material så det som skulle vara 5 minuter blir 10-15 minuter. Jag bara blir så irriterad. Om man har material och vet att man ska prata i fem minuter, varför tar man inte tiden? Övar? Vem fan redovisar utan att öva? Alltid samma sak på varenda jäkla redovisning jag är på. I och för sig är det föreläsarens ansvar också att se till att alla elever håller tiden.

Aja, nu ska jag inte hålla helg, utan jag ska plugga och senare ikväll ska jag jobba. Klockan elva börjar jag. Är inte van vid nätter nu längre, så det blir nog lite knas hehe.

Ursäkta mitt babbel, är lite babblig idag när jag suttit tyst nästan hela förmiddagen :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0