In your FACE!

Jordbruksverket och jordbruksminister Eskil Erlandsson var snabba att säga emot djurrättsalliansen när de kom med sitt minkavslöjande tidigare i sommar. De åkte själva runt till farmar (eller vad de nu gjorde) och påstod sedan att allt såg bra ut, att djurrättsalliansens bilder var fiktiva (?). För om de säger att allt ser bra ut, då säger de väl också att djurrättsalliansens bilder ljuger?

Nu i dagarna har djurrättsalliansen åter varit ute och fotograferat på minkfarmer, skrämmande nära där jag kommer ifrån. Kristianstad, vittskövle, sölvesborg osv. Verkligheten såg likadan ut. Minkarna de mötte levde samma sorgliga liv som de som de tidigare dokumenterat. Öppna sår, avbitna/slitna lemmar, trånga burar, stereotypa betéende som uppkommer vid tristessen av att inte ha något att aktivera sig med under lång tid.

Så nu är min fråga; kan vi tolerera att ha en JORDBRUKSMINISTER i Sverige som inte står till svars för hur det ser ut på minkfarmer? Som inte verkar BRY sig eller har någon som helst tanke att göra något åt detta hemska öde som minkar ställs inför?

Nej, det kan jag inte tolerera. Därför ska jag rösta på ett parti som vill avskaffa minkfarmer, ett parti med empati, sympati och medkänsla. Ett modernt parti som inser att det är förlegat att föda upp djur under miserabla förhållanden för att någon ska få ha dem som jacka. Miljöpartiet, samt vänsterpartiet vill förbjuda denna verksamhet och socialdemokraterna vill införa så stränga regler att det praktiskt taget blir ekonomiskt omöjligt att skapa vinst på verksamheten.



Bilden är en länk till sveketmotminkarna.se



We live in a free world, carry on smiling. Life is a flower.

Förtjänar inte minkar att också få känna så? Att få springa och jaga, simma, klättra i skogen?


Kommentarer
Postat av: Aron

Bra inlägg! Jag ska också rösta för att minkfarmerna stängs!

2010-09-17 @ 16:01:42
Postat av: Vanessa

Jag är glad att det finns människor som du när det gäller såna här saker.

Djuren behöver våra röster så det är vårt ansvar att hjälpa dem.

2010-09-17 @ 18:52:55
URL: http://yoshiiii.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0