Generationer

En ganska rolig sak. Många i mina föräldrars generation och äldre (1960 och äldre) har fortfarande det i sig att man ska hålla hemligt vad man röstar på. Man frågar inte någon vad den röstar på och när man går in och tar blanketter så tar man alla för att ingen ska veta.

Jag såg en äldre herre göra detta idag "Ingen behöver få veta vad jag röstar på!" sa han med bestämd röst. Medan jag väntade för att han skulle ta en gul, en vit och en blå av alla partier så tänkte jag.. Hallå, detta är Sverige, inte så att någon bryr sig? Det är inte direkt så att han skulle bli hotad som man blir i vissa andra länder. Men det klart, han kanske tänkte rösta på SD och då kanske det finns anledning att ta alla lappar?

Medan vår generation skriver ut på facebook, blogg och säger högt till vänner vad man röstar på. Lite kul hur stor skillnad det är. Undra vad de äldre tänker om oss?

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0