Back to school

Idag satt jag åter i skolbänken och på väg dit var det så härligt sensommarväder, lite halvt kyligt men ändå varmt och solen sken - perfekt väder för en första skoltimme! Blev introduktion och val av kurs. Valde migration, ekonomi och politik, gillar de ämnena och det känns så allmänbildande. Gillar dock inte ekonomi men eftersom det har en stor del att göra med migration och integration så är det viktigt att läsa. Trevligt att träffa de resterande av min forna klass ; Elmi, Carro och Edin.

Vi läser med engelska studenter också nu, för vi är så få. Imorgon ska jag träffa Elmi&Carro för snack om c-uppsatsen. Spännande, hoppas vi inte blir ovänner :p När vi skrev b-uppsatsen blev det en del heta diskussioner och tjafs haha, men det är bra att man kan vara ärliga, för då får man det bästa resultatet!?

Efter skolan blev det en fika med Farida, trevligt, för det var ett tag sen vi sågs. Nu ska jag nog steka en sojaburgare, fast jag inte alls är hungrig! Kan bero på den där chokladmuffinsen som står mig upp i halsen! :(

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Vad det gäller komplimanger så sa jag att man kan tacka för dem, men man behöver inte bygga hela sitt självfötroeende runt dem.

Är dem äckliga är jag inte trevlig mot dem.

Jag är oftast ödmjuk, är killen trevlig varför ska jag spotta på hans komplimang?

Det är ofta någon bara kommer fram för säga man ser bra ut och då ler jag och tackar.. men sen behöver inte hela världen veta det. Det är något jag håller för mig själv, för det va ju en komplimang till mig.. varför ska alla jag känner få veta att en kille tyckte jag va vacker "wow.. grattis lixom, alla är fina i någons ögon så" det är inte so big of a deal i mina ögon.

Och jag menar inte att tjejer inte ska schasa bort komplimangen men man ska inte låta självfötroeendet byggas på det iheller, det är bara ord.. ord som kan bryta en med i så fall

2010-09-02 @ 13:01:09
URL: http://yoshiiii.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Och varför ska jag skatta mig lycklig för killar raggar ofta? Mäts tjejers skönhet i hur många killar som raggar på dem? Och därav hur lycklig man ska vara? Inte för mig i alla fall :P

2010-09-02 @ 13:03:24
URL: http://yoshiiii.blogg.se/
Postat av: Vanessa

Jag hackar inte men ibland känns det som tjejer inte fattar. Är för naiva.. vissa höööjer sig till skyarna för en kille säger en fin sak.. och så tror dem att dem är störst, bäst och vackrast för dem får en komplimang.. man ska endå hålla fötterna på jorden anser jag, för sjukt oattraktivt när någon blir mallig för man får en komplimang (och oftast så har killen endå raggat på 20 andra innan så man är inte så jävla speciell som han vill få en att känna).

Du säger själv man ska vara ödmjuk och då menar jag också mot sitt ego.. Man är inte en gudinna för killar raggar på en.. va ödmjuk, ha fötterna på jorden.. thats my point.

Och det vet fler än jag som sett tjejer bli så jävla kaxiga för killar raggar eller säger en komplimang.. det är ådana tjejer jag syftar på. Oavsett hur många killar som raggar på mig är jag endå ödmjuk..tror inte jag är vackrast och bäst för det.

2010-09-02 @ 13:37:13
Postat av: Vanessa

Nej jag tycker inte det är fel att bli glad. Det kan man bli hur mycket som helst, det blir jag med (så länge det inte är ett drägg för jag finner det förnedrande mot mig som kvinna att vissa män tror dem får säga vad de vill för jag är kvinna)

Men det finns många killar som är trevliga och ger en komplimang på fint sätt.

Men jag har endå kvar fötterna på jorden och som du själv sa "värdesätter snälla ord" och det gör jag och det är just därför jag inte blir mallig över dem och måste skrika ut för hela världen. För orden va ju till för mig så behöver inte bli en gapig mallapa.

2010-09-02 @ 14:00:35


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0