A sad day

Idag är en sorglig dag. Sorlig dag för Sverige; ett land som alltid stått för jämlikhet, välfärd och tolerans. Vad betyder dessa ord idag?

Sverigedemokraterna fick 5,7 % i riksdagen. I Kristianstad fick de 11,9% och i Burlövs kommun, där jag bor, fick de hela 17,3 procent av rösterna. Burlöv som är bäst på integration av alla Skånes kommuner. Vad hände där?

Att Sverigedemokraterna fick fler röster än Vänsterpartiet säger en hel del om folk. Vänstern, som står för otrolig jämlikhet och rättvisa - och Sverigedemokraterna som står för orättvisa och ojämlikhet.

Jag blir bedrövad, för jag tror inte att många som röstade på Sverigedemokraterna verkligen vet, eller bryr sig, om vad de röstade på. Många röstade för en begränsad invandring, andra "misnöjesröstade". Det är beklagligt att fler inte använder hjärnan. SD tror att det finns raser och att det inte är bra att raser blandas genom invandringen. Det är inte bra att "svenskar" och "icke-svenskar" får barn. Det är inte bra att en kommun har för många invandrare - kvittar om de är välintegrerade eller bott där 10-20 år. Sverigedemokraterna gillar inte detta. De vill att kyrkan ska ha mer inflytande över skolan. Är svenska folket så fucking batkåtsträvande och lättlurade?

Detta är en dag i sorgens tecken. Och jag, som har ett begränsat hopp för människan, igår sjönk det ännu mer. Tankarna snurrar. Dock kände jag hopp och lite glädje när jag såg så många av mina facebookvänner reagera mot detta.

Egentligen hade det kvittat mig att alliansen vann, men mina tankar går ut till de miljoner miljoner minkar som kommer att leva under miserabla förhållanden och dödas de kommande fyra åren. Med en jordbruksminister som vägrar stå upp för misshandlade, olyckliga och plågade djur kan jag inte annat än att deppa.


Kommentarer
Postat av: Sanja

Kan inget mer än att hålla me dig Sofie, tror inte att dem som röstade verkligen vet vad SD helt och hållet står för. Det är sorgligt och skrämmande att det ska vara så i Sverige de land som under alla år har stått för jämlikhet!!

2010-09-20 @ 17:48:50
URL: http://walkinthepark.blogg.se/
Postat av: Mia

jaja asså jag är fortf chockad.. är så ledsen. Förstår inte alls :/ Jävla svin!!!

2010-09-20 @ 20:31:37
URL: http://lillablondy.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0