Tisdag

Så, nu tänker jag fortsätta blogga om vardagsgrejjer och inte om problematiken kring kortsiktig välgörenhet.

I helgen var jag hos familjen. I fredags testade vi ett X-boxspel som var skitkul där man kunde göra en film med sig själv i, men tyvärr funkar inte ljusinställningarna ordentligt. Sen försökte jag och mamma spela rally osv men vi är inga geni på playstation överhuvudtaget och mamma körde som en galning med texten "wrong way" i skärmen under hela loppet. Haha, vi gav upp det efter ett tag och kollade på tv istället. Lördagen spenderades delvis hos Madu och sedan blev det kalas hos morfar på kvällen. Supertrevligt. Jag umgicks med kusinen My, spelade galenpanna och kollade på tv. Skojade och skrattade. Skönt att vara hemma igen.

Både igår och idag har jag och Carro suttit i biblioteket och skrivit på C-uppsatsen. Hela avsnittet "historisk bakgrund" börjar på klart och ta form. Imorgon ska vi försöka få ihop allting så det blir enhetligt och snyggt. Sen får vi börja läsa på om tidigare forskning. Vi skriver alltså om Sverigedemokraterna och att det finns två olika sidor - en slipad och snygg sida som de visar utåt med Jimmie Åkesson till hjälp och en sida som hela tiden envisas med att visas - ledamöter som kommer med radikala uttalanden, blogginlägg och andra saker som den andra sidan av partiet måste släta över. Vi har inte riktigt kommit fram till vår frågeställning men den ska beröra detta.

Ikväll har jag lagat soppa och scones, tagit ett bad med VR och färgat håret. Vi får se resultatet strax. Kan se om jag är på humör för att lägga upp en bild imorrn.

Ush, de ska köpa marsvin på tv. Jag blir alltid så arg och ledsen. För de flesta köper ett och tar aldrig ut det ur buren. Fy fan vilket liv. De ser det som en vara och inte som en levande liten varelse som behöver stimulans, motion och utlopp för nyfikenhet. Dock är programmet mysigt och bra - Sveriges skönaste familjer. Nu får vi hålla tummarna att det inte blir ett marsvin (eller att de verkligen tar hand om det)

Aja, vi hörs!

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0