Helg :)

Nu måste jag tänka vad som hänt sen sist vi hördes av :) Eller jag hörde av mig.. Jo, i torsdagskväll kom ju Sofia till mig för en tikki tikka masala kväll (tycker det är roligare att lägga till några extra tikka). Skittrevligt var det, blev en massa snack om allt möjligt. God mat också!

Igår var det fredag och jag var hemma hos en klasskompis för att plugga. Gud vad detta är segt, skittrist att plugga detta ämne. Inte bra. När jag kom såg jag en liten fink i en väldigt vacker bur men bara en pinne och inget mer. Blev lite bedrövad. Och med lite menar jag mycket, klarar ju inte av sånt. Men minnsann när jag gick ifrån henne hade den flera pinnar i buren och till och med pinnar med gröna blad. Ne, men oj då. Bra, kunde jag fira helg utan dåligt samvete (inte för att det räcker med pinnar - en fågel ska få flyga fritt och ha massor leksaker, men det lindrade iaf samvetet och fågeln hade haft endast en pinne i typ ett år så den blev nog glad nu..). Kan säga att det inte var hennes fågel, då hon är inneboende, men hennes roomie är designer och ville egentligen bara köpa buren men fick en fågel på köpet. Hur fan kan man ge en fågel på köpet!?

Aja, sen var det att ta bussen för att träffa Melissa. Stötte på Linn på bussen, alltid lika kul när man råkar se varann här o var :p Fikan med Melissa var jättetrevlig, men väldigt kort. En speed-fika blev det.

Idag är det lördag och jag sitter här med Dilshads espressomaskin - ja, en riktig espressomaskin. Har en varm kopp kaffe gjord på nymalda bönor bredvid mig som jag ska avnjuta nu :) Fy fan vad gott.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0