Google



Google är verkligen en sak jag inte hade kunnat leva utan. Jag använder det minst en gång om dagen, ofta många gånger om dagen. Jag tittar på en film och vet inte vem skådespelaren är... Googla filmen, kolla skådespelaren, googla skådespelaren och voila.

Jag vill ha böcker som handlar om ett visst ämne men orkar inte gå runt i biblioteket och leta. Googla ämnet på Google books, leta i böckerna, leta i förhandsgranskningarna av böckerna som ofta är tillgängligt och om det inte är tillgängligt så vet jag åtminstone vilken bok jag kan söka efter på biblioteket.

Jag ser en dikt/hör en låt på radio eller internet, googla textraden och voila så har man hela låten/dikten/texten där.

Jag vet inte vilken vecka det är, googla vecka och vips så får man fram alla veckorna på hela året.

Gud vilken bra uppfinning, allt man letar efter kan man finna på mindre än fem minuter.

Sen att de ändrar sin logo på alla möjliga roliga sätt är bara en bonus ;)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0