Dödliga ideal

Ikväll har jag tittat på uppdrag granskning. E jag dum som alltid får så dåligt samvete när jag kollar på ettan och tvåan för att jag inte betalar en viss sak som ni får räkna ut själva. Ja, jag är dum. För det är orimligt. Anywho...

Uppdrag granskning handlade ikväll om den misslyckade bröstoperationen som Cristina från Malmö råkade ut för i Polen och nu ligger hon i koma. Det var väldigt hemskt, var nära på att gråta vid några tillfällen. En kvinna i Skåne dog också efter en bröstoperation, gick att läsa i Göteborgsposten idag. Så jävla sjukt att vi kan vilja ändra på våra kroppar till den grad att vi helt ignorerar riskerna och så hamnar man i koma. "Ta en semester till Turkiet och passa på att fixa brösten på samma gång", "Ta en fettsugning en dag och en utflykt i Thailands fina landskap nästa". Som att skönhetsoperationer är något så vardagligt, turism.. Skönhetsturism.

Tänk om man har riskerat sitt liv för en sådan simpel sak. Jag är medveten om att bröst kan vara allt annat än simpelt för många, det kan vara vissa personers hela värld. I've been there... Men när allt kommer omkring och om man ser allt från ett större perspektiv, så är det en jävligt simpel sak. När man sätter det i perspektiv så tänker jag fan vilken sjuk värld där man sprutar in saker i sig för att se ut så som egentligen inte är normalt, men som anses vara vackert. Varför anses man av vissa, och anser man sig själv, som onormal när man har små bröst? Tänk att det som anses vara normalt eller "standard" (det som tjejer opererar sig till) är något som väldigt väldigt få tjejer har -stora och hängfria bröst. Små bröst är ju så jävla normalt att det finns inte. Hör på de flesta som opererat in silikon och de säger att de hade A-kupa innan. Det är sjukt vanligt, men ändå tror många tjejer som mår dåligt att de är ensamma om att se ut så.

Nej, man borde fan få vara så normal som man egentligen är. Normala saker: små bröst, bristningar, hängiga bröst, celluliter, kurvor. Väldigt normalt. Väldigt kvinnligt.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/1.492313-kvinna-ligger-i-koma-efter-brostforstoring

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0