Torsdag 20 maj!

Jag försov mig visst lite, men var i Värnhem klockan åtta, jajamensan! Jag skulle lyssna på centrumet för krigs- och tortyrskador i Malmö, vilket var väldigt intressant. Måste vara ett väldigt hemskt jobb, men samtidigt ett jobb där man verkligen gör nytta. Det blev thaimat i solen innan vi begav oss tillbaka mot BIV-lokalerna. Det var cirka 20-22 grader i Malmö idag - göttans!! Sjukt härligt!

I eftermiddags var det utelek med barnen, söta barnen. En kille där är så sjukt söt och han är otroligt smart, han kan väl vara omkring 12 år kanske. Han kommer bli en läckerbit om några år! Det var en väldigt trevlig eftermiddag och jag och min kollega kommer bättre och bättre överrens. Men vi slutar nästa vecka så det är så dags nu kanske man kan tänka! Ni vet den där mannen som alla stör sig på? Han som lär ut schack? Han började komma med sina konstiga argument och åsikter idag med men idag så diskuterade jag emot honom, väldigt sakligt och lugnt. Han drog upp hur mycket erfarenhet han har av barn, kanske för att påpeka min unga ålder, men jag diskuterade väldigt moget och sakligt, stolt över mig själv :) Två av volontärerna sa sen efteråt att "wow, du var riktigt proffsig, jag skulle blivit arg bara, men du var bara lugn och rakt på sak". Yeaajj på mig!

I övrigt så känner jag verkligen det som att min handledare och den andra praktikanten verkligen inte tycker om mig. Jag märker att de har lite trist attityd, som att de inte är intresserade av att prata med mig, så jag är ganska tyst när jag är med dem. Praktikanten ignorerar ofta det jag säger och när jag skämtar så skrattar hon inte ens, medan hon skrattar jättepåklistrat när till exempel volontärerna kommer. Jag gillar inte henne heller, tycker hon beter sig som en tråkigt och stel 40-åring, fast hon bara är 20, men inte fan behandlar jag henne illa för det. Det handlar om att bete sig moget.


Kommentarer
Postat av: Jessie - 22 år & mamma till Jacob 2 år

yaaeey you go gurl!:)Man bör hantera en situation som du faktiskt:) Tack gumman. Snygg tjej med söt outfit:D Du vi måste ses snart:) Tänkte fråga om ni är lediga någon dag så att vi kan gå på bio & kolla på sex & the city + fika innan dess?:) Hade varit kul med ett gäng tjejer eller bara vi? Hoppas ni har lust till det, hade varit toppen men förstår också att det inte var så länge sen ni var på bio så.. god damt om ni inte har lust haha! Nää men hare gööött snäckan

2010-05-21 @ 23:27:28
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0