Kristianstad

Nu när jag besöker Kristianstad känner jag verkligen kärlek

och en "hemmakänsla" över stan.

Det är i denna stad mitt liv blev så otroligt kul och bra i gymnasiet,

jag träffade så många vänner och har haft massor roligt här.

Shoppingdagar, bad på badhuset, firande av födelsedagar,

utekvällar där vi dansat hela natten och en massa fikande på caféerna.

Det bästa med stan är att det är så mysigt, intimt men ändå känns det

inte litet. Nattklubbarna är riktigt bra och shoppingen är riktigt bra den med.

Många brukar tycka att Kristianstad har väldigt mycket affärer för att vara en

så liten stad. Och när man ska shoppa ligger alla affärer

och caféer i samma område, så det blir riktigt mysigt.


Många har frågat mig om min dialekt, sen jag flyttade till Malmö och

de alla säger att det hörs att jag kommer från Kristianstad, det gör mig lite

glad och stolt :) Jag känner mig hemma här och nu har det kommit

en bra anledning att jag kommer vara i stan mer -

min vän Madu ska flytta dit igen om någon månad!!


Kommentarer
Postat av: Mulle

Jag känner mig med hemma i Kristianstad. Saknar den mysiga stan. Den är lagom till lilla jag och Madu så klart:) Puss puss på dig

2010-05-03 @ 08:14:23
Postat av: Linnsan

Kristianstad i mitt hjärta <3 hihi. Älskar också den stan!

2010-05-03 @ 11:04:31
URL: http://linnsi.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0