Ingen rubrik

Hur ska man skriva detta nu då... Jo det är såhär att jag vet att många av mina vänner läser bloggen och dessutom känns det som att ni känner mig väldigt bra, ni lilla skara som läser här. Att berätta jobbiga saker i bloggen är aldrig lätt men något som ibland är ofrånkomligt. För att kunna fortsätta blogga så måste jag berätta.. att jag och Dilshad har gjort slut. Det känns jobbigt att skriva den meningen..

Anledningen att vi gjorde slut är främst på grund av en sak som jag aldrig tagit upp i bloggen och tror inte jag heller kommer att göra det, men det handlar om familjeproblem från hans sida. Om detta hade funkat hade vi kunnat lösa andra olikheter och problem vi har, men vi inser båda att det är lönlöst om något så viktigt som familjen inte är med. Det var i alla fall ett gemensamt beslut och vi avslutade det som vänner. Det är otroligt jobbigt, men det tror jag att ni förstår. Det känns väldigt orättvist, då det är svårt att hitta sin själsfrände och det ska förstöras på grund av andras fördomar och åsikter.

Jag kom i alla fall fram till, genom någon form av uppenbarelse, att det viktigaste är inte att ha en pojkvän som är den perfekta killen för mig.. Det viktigaste för mig är att ha en pojkvän som kan ge mig den tid och uppmärksamhet som jag behöver och som gör mig lycklig och glad. Jag vill ha en framtid att planera och drömma om, en familjerelation, ett förhållande där man verkligen delar sitt liv med den andra och framför allt har mycket tid för varandra att kunna hitta på saker tillsammans. Jag vill kunna vara ensam, men inte tvingas vara det. Jag vill kunna klara allt själv, men inte vara tvungen till det. Och kanske jag inte kommer att hitta någon som har alla kvaliteter som min drömkille ska ha.. Men det är kanske inte heller där lyckan finns.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tror att det kommer att gå bra med er som vänner, tror dessutom inte att han har det lätt heller, tror inte han vet vad han hade förän han förlorat det, jag tror verkligen han saknar dig...men det kanske är bäst såhär...eller inte, du ska hitta den perfekta killen, men se till så han kan ge dig det du vill ha, såsom en familje relation, tid och uppmärksamhet, tror han försökte ge dig det fast där var mycket hinder som han inte klarade av, tror inte han klarar av dessa dagarna utan att ha väldigt ont i själen pågrund av hans familj, tror nog att det gått så pass långt så han vill flytta hemifrån och vara isolerad ifrån allt som har med hans familj att göra...men tiden läker alla sår som man säger och tids nog så kommer ni kunna träffas som vänner och älska varandra som vänner....tror nog han vill det väldigt starkt...

2010-05-05 @ 12:13:29
Postat av: MaduShi

En sak som du ska ha på minnet är att jag tycker om dig väldigt mycket!

Du är en sån person som får alla att känna sig bra.Jag trivs och kan alltid vara

mig själv med dig!Alla borde ha en vän som dig,och jag är så tacksam för dig! Synd för den som har gått miste om dig!

2010-05-05 @ 14:38:07


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0