Farewell

Idag var det avslutningsfest för tisdagsgruppen. Det blev diplomutdelning, fotograferingar, farväl och fina övningar. En övning gick ut på att en förälder, som i detta fallet blev mammor, skulle rita av sitt barns hand (det var de barn som varit med i barngruppen, inte de som varit med oss i syskongruppen. Kan tilläggas att de är tonåringar). Sedan skulle mammorna skriva en fin egenskap om sitt barn på varje finger på pappret. Det var fint sen när mamman skulle läsa upp vad hon skrivit om sitt barn.

Efter det blev det mat i stora lass, det var nämligen knytkalas. Tyvärr kunde jag inte äta så mycket då det var kött i allt utom risrätterna och inom den arabiska kulturen tar man mycket med händerna så de drog i kycklingen och sen drog de i brödet, de blandade skedar hur som helst så jag åt inte mycket. Men sen var där dessertbord också med massor av bakelser, hemmagjord baklava, kakor och en underbart god chokladkaka som var som en kladdkaka men med mycket mer smak. Som vanligt äter jag hellre kakor och dessert. Det bor en fet liten unge i mig. Ni vet han från Kalle och chokladfabriken?


Det blev massa kramar också. Kommer sakna dessa fina underbara barn.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0