Blått blod

Blått blood? Vem? Vaddå är hon kunglig eller? Jag hör det tisslas och tasslas om mig. Folk vänder sig om och tar foton i smyg. Eller kanske inte. Men jag är minnsann o dá kunglig ska ni veta! Min mormors farfars pappa var Kung Oskar den 2. Det var inte så värst långt bak i släkten, ellerhur?

På så vis borde jag vara släkt med kungahuset, niice! Tydligen var min mormors farfars mamma älskarinna till kungen så det lilla barnet fick lämnas till barnhem och på den vägen gick det. Men tänk om Oskar hade gift sig med min mormors farfars mamma? Då hade ju aldrig mormor funnits och inte heller jag. Vilken jädra tur att han bara ville ha en älskarinna och inget mer! Om han nu var otrogen så är jag otroligt glad för det. Så alla som tycker jag är lite prinsesslik har inte helt fel :)


Kung Oskar II - min mormors farfars far.

Kommentarer
Postat av: Sanja

Haha va coolt, hur länge har du vetat detta? Ska man kalla dig för prinsessan Sofie nu :P / kram

2010-05-23 @ 22:42:19
URL: http://walkinthepark.blogg.se/
Postat av: Mia

hahaha där ser maaaan! :D Så ballt. :O Jag hade velat släktforska faktiskt. Så roligt! :)

2010-05-23 @ 22:59:42
URL: http://lillablondy.blogg.se/
Postat av: Madu

Oj.. det var verkligen wow.. :D

2010-05-24 @ 08:22:45
Postat av: Jessie - 22 år & mamma till Jacob 2 år

Nmän pricess Sofieee hehhe :) collt det där alltså! Va kul det ska bli att ses p fredaaaag. Äntlien blir det av ju:)

2010-05-24 @ 23:27:52
URL: http://silkybutterfly.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0