Blåsigt

Nu alla icke-Malmöbor så ska jag berätta något väsentligt om att bo i Malmö. Det blåser ständigt. Det blir inget riktigt vårväder här, för även de dagar då solen skiner så blåser det, så det blir kofta och höghalsat som gäller. Jeansjackan undrar jag när jag ska kunna använda, det är alltid för kyligt för den. Det har blivit till ett normalt stadie här - går man ut så blåser det. Att säga att det är blåsigt ute är nästintill som att säga att det är moln på himlen. Vindstilla är liksom ett udda naturfenomen här. "wow, är det vindstilla ute!?".

Och paraply har jag funderat på varför vi Malmöbor ens har? När det regnar så blåser det i 80% av fallen och då kan man inte använda paraply utan att det vänder sig ut och in, håret blåser framför ansiktet och man är en aning blind och våt samtidigt som man försöker rätta till paraplyet i vinden.

 


Kommentarer
Postat av: Madu:)

haha.. rolig bild:) hehe jag hatar när det blåser!

2010-05-15 @ 14:16:09
Postat av: sara

hahah du är allt påhittig sofie

2010-05-17 @ 15:18:58


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0