Barn och vuxen på samma gång

Nej jag referar inte alls till "im not a girl, not yet a woman", utan jag pratar om hur det är att arbeta med barn! Idag gick vi till folkets park med 9 glada ungar och tre glada volontärer! Vi lekte, klättrade, gungade. Eller ja, inte jag direkt. Men man får chansen att vara barnslig och hålla på och snacka en massa struntprat "bara för att", så som man kan göra med ungar. Samtidigt får man chansen att verkligen testa på hur det är att ha ansvar för barn. Barnen ropade på mig hela tiden "sofie kolla", "sofie, hjääälp mig" (när de klättrat för högt i klätterställningen). Och ibland behövde de inte ens hjälp, men ville kanske bara att jag skulle komma. Barnen är verkligen góa och visar uppskattning och att de gillar mig och jag älskar de alla!

Det är härligt att få ta lite ansvar tycker jag, bra att öva inför framtiden. Jag vill arbeta med barn är jag ganska säker på, det känns som att det passar mig och det gör mig lycklig. Idag sa min kollega "vad du ser glad ut?" och det var för att jag nyss hade varit och hälsat på de första barnen som kom. Då var det ett tecken på att jag verkligen blir glad av dem små liven.

Underbart. Jag mår så bra av dem. Nu ska jag äta falafel här hemma och titta på Ugly Betty!

Kommentarer
Postat av: Madu:)

Jag älskar med barn:)

2010-05-11 @ 21:55:14


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0