Praktiken igång



Äntligen har våren börjat visa sig så smått! Solen skiner (inte just nu för nu är det bäckmörkt!), snön smälter och det är plusgrader. Finns en stor risk att man tar på sig för lite och sen när det blir kväll så fryser man när man ska hem... Mm som ni hör har jag stor erfarenhet av detta.

Praktiken har än så länge varit helt okej! Vi har ju haft nya grupper nu med barn och de är väldigt tysta och blyga, vilket gör det ganska trist, för det blir så död stämning. Man får lirka och lirka för att få fram något ord.. Idag kunde de flesta ingen svenska alls, vilket var ännu tråkigare.. Vi har en tolk som är superduktig i alla fall =) Imorgon är det cafégruppen (den jag brukar vara i) och det ska bli toppen! Äntligen tjo och tjim och bus, sånt är roligt. Så känner jag dem så bra också. Det som händer på praktiken är att jag kommer dit vid ett och sen planerar vi lite, pratar om olika saker, fixar bröd, grönsaker och frukt och sen kommer barnen vid fyra och stannar till sex. Sen städar vi undan och går hem. Men mitt betyg hittils är okej i alla fall.

Nu ska jag (neej kan inte dricka kaffe, klockan är halv nio.. eller ska jag skita i det??) jag och Dilshad ska dricka kaffe nu och kanske spela spel innan fuskbyggarna börjar klockan nio.

Ha det så underbart i solen!

Dilshad kom med ny leksak - jippiie!


Kommentarer
Postat av: a

fin blogg du har =)

hur gjorde du så att din meny gick ända ner till botten? :| =)

2010-03-04 @ 08:53:09
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: a

okej tack!

nja, asså de funkar inte om man följer det på designadinblogg.se, så därför tänkte jag om du gjorde på något annorlunda sätt..

2010-03-04 @ 10:30:53
URL: http://annnaaah.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0