Play-time

Roliga saker som hänt under praktiken hittils är en massa mysigt snack med de andra volontärerna, superfina tjejer. En av de är vegetarian och hon sa att det kändes som att alla är det, alla hennes vänner är det osv. Kändes bra för att jag känner mig för det mesta som att ingen är det. Bara på BIv är vi tre som det, som jag vet. Kändes skönt med någon som har samma perspektiv på saker och ting. Vi pratade om påskpyssel så sa de måla ägg och jag kände "nej" i hjärtat.. Då sa den andra tjejen "men vi kan måla på flörtkulor, ur djurrättssynpunkt..". Ja, jag ska fan också säga om något är fel. Vad ska man bry sig om mest? Djuren eller andras åsikter.. Men de andra tyckte det var superbra idé, de flesta bryr ju sig ändå om djur när det kommer till kritan.

Sen har vi lekt en massa! Igår lekte vi mördarleken (min nya favoritlek), 1,2,3 (hade skitkul med massa skratt), hela havet stormar.. Med barnen då, det är inte vi volontärer som lekt.. Även om det inte vore en omöjlighet! Idag är det cafégrupp (jipiii), vi ska leka fruktsalladsleken, för dessa barn kan bättre svenska så vi tror den passar dem mer. Kommer bli helkul idag, få träffa mina favoritbarn :D

Längtar efter vännerna dock.. Men imorgonkväll ska jag vara med Linnsi och äta, ha filmkväll. På lördag kommer familjen och på söndag kanske jag ska ha bakdag med Malin *hoppas*. Har bjudit hit Dilshads syster och hennes kompis också. Skitkul om de kommer :D Måste ha tid till allt. Saknar alla.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0