Övernattning

Nu har jag ju en massa att berätta för er här! Igårkväll åkte jag och Linn till Ribersborg för att testa en italiensk restaurang som vi spanat in på nätet. Jag har för mig att den hette Via Napoli och den var väldigt fin, italiensk inredning, italiensk musik och otroligt mysig! Jag tog en supergod pasta med grönsakssås och mozarellaost (underbart god!) och Linn tog en pizza som de bakade i vedugn. Häftigt med en stor ugn med levande eld!

Efter den goda måltiden begav vi oss mot Hemmakväll och hyrde The ugly truth samt Mañana som jag såg på bio för runt ett år sen och som jag uppmanat henne att se, utan resultat. Men NU såg hon den. Så när vi kom hem till mig tog vi på oss pyamas, filt, tände ljus och kröp upp i soffan med gottis och tittade på film. En riktig höjdarkväll!

I förmiddags kom mina föräldrar samtidigt som hon gick till bussen. Det var helt underbart att spendera lördagen med mammi&pappi. Som vanligt hade de med sig blommor till mig, lila tulipaner! :) Sen hade hon med en porslinshöna till påsk som man kan lägga godis i. Väldigt söt! Vi åkte till ett ställe med begagnade saker i Malmö som kallas sopstationen. Där fanns väldigt mycket möbler, vinylskivor (som pappa gick direkt till), porslin och mycket annat. Fina grejjer. Otroligt billiga möbler. Sedan åkte vi till Erikshjälpen, som de inte hunnit se än fast jag bott här i mer än ett halvår. Men nu äntligen fick de uppleva ERIKSHJÄLPEN! :D Det var ju en helt fantastisk vårdag idag i Malmö med strålande sol, så vi satt på min balkong och fikade efter rundturen. Fikainvigning där för i år!

Ja. Men mina upplevelser tar inte slut här. Ikväll provade jag&Dilshad vegansk pizza på Lagarde i Kirseberg i Malmö. De har ett flertal pizzor med vegetarisk kebab, skinka, chorizzokorv och peperonikorv och även vegansk ost om man vill ha det. Sojaost mer specifikt. Vi tog vegansk ost, man måste ju testa allt. Jag tog kebabpizza och jag njöt verkligen. "Kebaben" var så otroligt god och kryddad. Med tanke på alla smaker i fyllningen så smakade inte osten något annorlunda än vanlig ost (vet inte om den gör det i vanliga fall). Det var i så fall bara konsistensen som inte var lika fettig och seg. Men det var en fröjd kan jag säga, att få chansen att äta "köttpizza" igen efter så lång tid. Dilshad tog pizza med korv på, den var också supergod.

Vi ska lätt dit igen!




Pizza a´la Bistros bagare

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0