Kycklingpyssel

Igår var det alltså pyssel för hela slanten. Vi gjorde påskkort med "tumkycklingar" och annat fint, kycklingar med hjälp av flörtkulor och fjädrar (jag själv använder inte fjädrar till påsk). Det blev otroligt fina kreationer! Imorgon ska jag ta med kameran för då ska alla påskpyssla tillsammans och vi volontärer/praktikanter ska ha påskfjädrar i huvudet.

Idag blir ännu mer pyssel och som sagt även imorgon. Jag måste prata med min handledare.. Är bara lite rädd. Jag måste säga att det känns inte som att jag utvecklas eller lär mig något alls. Känns som att jag måste prata med henne och fråga efter andra arbetsuppgifter. Jag vill ha lite kött på benen innan jag går ut i arbetslivet ju och även en fin merit, vilket inte "fixade fika till barnen och lekte" är. Okej att jag har hand om barngruppen, det är mitt ansvar och att planera aktiviteter, men hur svårt är det? Nej, jag ska fixa det idag.

Igårkväll kom Dilshads syster och deras brorsdotter hit. Hon har lärt sig snacka en massa sen jag såg henne sist, fär kanske en månad sen. Helt fantastiskt. Hon sa till och med Sofie!! Fast hon sa Zzzofiii. Hon verkade tycka att det var ett skojjigt ord. Tyvärr var hon otroligt mammig igår så de stannade bara knappt en halvtimme, trist tyckte jag. Fick äta alla kakor själv. Bra tyckte min mage.

Hörs! :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0