I got the job!

Intervjun var i värsta slaget. Jag har varit med om en annan intervju som inte alls var lika hemsk men som jag upplevde ännu hemskare, men det känns som jag är tryggare i mig själv nu än vad jag var då och plus att jag var lite beredd att det kunde bli hemskt. Så jag tyckte jag klarade det utmärkt.

Jag blev ledd i ett rum där det satt en man med kavaj, ett askfat framför sig, bakom ett skrivbord på en fin skrivbordsstol, sådan man kan gunga bak ryggen med. Han såg mäktig ut och jag började bli en aning nervös. Han var också precis sådär farlig som han såg ut att vara, grillade mig totalt. Började ställa en massa frågor om djur och provocera mig genom att mena att det kanske var rätt för någon att sparka på en hund eftersom i dennes kultur betydde inte djur något. När jag skulle berätta om mig själv gick det bra, vi hamnade i en diskussion där han praktiskt taget bad mig där och då att lösa integrationsproblematiken, "hur ska vi göra med det?", "hur ska vi göra med sådana människor..?" osv. Jag försökte att bara svara mina åsikter, starkt och rakt, för man kunde inte direkt sitta och pipa när han gick på sådär. Efter en lång diskussion, sa han "Jag vill veta vem SOFIE är, beskriv dig med tio egenskapet".

Herreguud! Tio! Det hade jag inte alls förberett mig på!!

Började säga egenskaper som verkligen utmärkte mig, inte sådana som de flesta säger. Det var ju ännu svårare att komma på eftersom jag visste att han skulle grilla mig vad jag än sa. Vilket han gjorde. När jag hade fem kvar sa han "Är du inte ärlig?". "Jo,det klart!", svarade jag. Då sa han "alla andra brukar säga i stort sett samma egenskaper, som ärlig, serviceinriktad, sådana egenskaper som man kan få detta jobbet med".

Shit, jag sa ju inte det, jag beskrev ju mig själv, så som han bad mig göra. Servieinriktad är knappast en sådan sak som jag tänker på när jag tänker på privata Sofie. Hjälpsam och vänlig, visst, men serviceinriktad låter inte som en personlig egenskap för mig.

"Du sa lite annorlunda saker" sa han sedan. Jag gav en min som förhoppningsvis betydde "oj då". Men jag tror jag kan ha tjänat på att säga annorlunda saker, att stå ut i mängden om alla andra alltid sa samma egenskaper. Och jag fick jobbet. Han sa att han gillade mig från första stund och att det fanns kemi, annars hade han aldrig grillat mig. Han ville se hur jag egentligen var och han sa att man lär känna någon genom en grillning.

Nej, fy fan vilken intervju, är så stolt över mig själv att jag klarade det, om än lite nervöst, men starkt och coolt! Nu har jag ett jobb på något av två ställen han driver. Ska börja innan sommaren på helger.


Hade på mig denna tröja och mina mörkblå byxleggins.

Kommentarer
Postat av: Anonym

graaaaaaaaaaaattis

2010-03-18 @ 11:05:19
Postat av: Mia

men grattiiisssss gumman!! :D:D:D Vad är de för jobb? :)

2010-03-18 @ 14:49:40
URL: http://lillablondy.blogg.se/
Postat av: Madusha:)

Grattis Gumman:) Läskig intervju! Nu kan du tjäna pengar så vi kan åka till en grekisk ö:D

hihihi KRAMAR

2010-03-18 @ 20:31:32


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0