Bakdag

I eftermiddags skulle jag till Malin&Madde och baka lite kakor. Tänkte ta en skön cykeltur dit i det fina vädret. Men det blev ingen skön tur alls.. Min cykel är i sönder och man dör av trötthet när man cyklar på den. Svag i benen kom jag fram i alla fall och sen väntade några timmar av bakande av tre sorters kakor, massa skitsnack, roliga planer och Yatzy. Vi bakade kolakakor (mitt önskemål), muffins (som inte blev muffins utan mer någon slags bakelse) och chokladkakor. Mycket gott var det!

När jag åter tagit mig hem på den jobbiga cykeln lagade jag spaghetti och sojafärssås. Lagade extra mycket, så nu har jag en portion till imorgon samt två infrusna portioner med sås. Det blev gott, men hade för mig att jag skulle ta i persilja och det smakade rätt mycket av det. Vilken kraft bladpersilja har. Kanske därför mina marsvin är så stissiga oftast ;p

Jag älskar den tiden när det är Gossip girl, för då är det SOFIE-time. Bara jag, ingen stör, befinner mig i min egen GG-värld och glömmer allt annat. Speciellt mysigt när jag har något gott att äta, men idag blev ju middagen sen så det var inget roligare än vanlig mat som var tilltugg denna gång.


Och nu ska jag väl sova så småningom...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej, tips och tips för jag personligen tycker inte det finns något superbra ställe i malmö, breeze har ju nästan störst yta.

Men jag brukar va på båten, dansgolvet e ju inte litet men där e ju alltid så mycket folk att det e fullpackat endå :P haha. Men där e kul folk iaf.

2010-03-15 @ 16:27:59


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0