Ambitiös

Vaknade klockan halv åtta idag och tog mig till möte med IM och BIS (min praktikplats). Var sekreterare där och sen åkte jag och handlade vid elva när mötet slutade. Det blev en lunch och sen tog jag itu med städningen. Jävlar vad jag har städat. Städade ut vintern genom att sätta ner de stora vinterstövlarna och min tjockaste jacka i källaren, dammsög, dammtorkade, vattnade blommor och städade toaletten. Hade tvätttid också och har tvättat en massa! Hade högar av lakan och täcken i hallen som marsvinen uppskattade att krypa i. Tvättade både lakan, överkast, handdukar och till och med matta i hall och badrum. Riktig storstädning blev det. Efter tre timmars effektiv städning och tvättning är jag helt slut i kroppen och lite i knoppen också!

Som grädde på moset unnade jag mig en fantastisk fredagsmiddag. Köpte tortellini i affären, en tomat och basilika-pesto till och sen tillagade jag sojakött med en god marinad och blandade allt. Helt ljuvligt gott. Ikväll ska jag till Linnsi och belöna mig själv med våfflor. Dilshad sa att det inte är våffeldagen än, men som jag sa till honom, jag övar för att kunna göra riktigt bra våfflor den 25!


Fullt kylskåp och saker man kan göra goda middagar med!

Köpte kalaspuffar idag, blev så himla sugen, flera år sedan jag åt sådana!

Bortom räddning..

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0