Spara pengar

Jag går inför utmaningen att riktigt spara spara. Inte slösa. Vara ekonomisk och en aning snål. Har hyfsat lite pengar på kontot och om jag räknat rätt kommer jag få in precis så mycket genom lönen i juni som jag brukar få av CSN, det blir alltså inga sparpengar där inte. Vad gör jag då för att inte slösa... Mm, här är några idéer som jag redan följer..

♣ Köp hem saft, räcker länge och du behöver inte köpa hem annan dryck när du får gäster.
♣ Bjud hem på fika istället för att fika ute när det går
♣ Ha picknick med medhavd fika om det är soligt
♣ Håll dig från att shoppa på alla tänkbara vis
♣ Köp knäckebröd, räcker länge
♣ Köp sommarkortet så du kan åka så mycket buss du vill, gratis!

Har ni några spar-idéer??


Min dricks från Bistro. Tror inte att det kommer bli någon dricks att tala om detta året.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0