Djurens rätt

Igår var jag på mitt första djurens rätts möte. Det är nämligen en volontär från BIV vars rumskamrat är aktiv, så hon skickade ett sms till mig och bjöd in mig - superhärligt med kontakter!

Historien om hur jag kom dit ska jag inte ens gå in på, men den involverar massa spring och virrighet. Jag kom i alla fall bara fem minuter sent och de stod utanför och väntade på mig.

Detta är verkligen min grejj, jag bara satt och brann som en liten brasa där inne på mötet!! Vi var cirka tio personer och diskuterade framtida aktiviteter (inte jag, det var ju första gången). Jag kan inte säga hur rätt detta känns, har inte känt såhär för många saker innan, förutom dans, det ger mig en likadan kick och brand!

På tisdag ska ett gäng gå runt till olika restauranger i Malmö som inte serverar vegetarisk mat och dela ut broschyrer om förslag till vegomat. Är inte så insatt, men jag ska med i alla fall. Känns toppen att engagera mig i djurens rätt - älskar djur. Vi ska även stå på några mindre festivaler i Malmö, som Möllevångsfestivalen och Sibbarpfestivalen. Ska även dra igång en kampanj mot burhöns-ägg - cant wait! Hoppas jag får tid bara trots jobbet.

En liten konversation mellan mig&min kära moder:

Mamma: Bli inte en sån typ som kedjar fast dig nu
Jag: Det är inte sånt som Djurens rätt sysslar med..
Mamma: Om jag hittar en palestinasjal hemma hos dig så kidnappar jag marsvinen!
Jag: Ja, eller en rånarluva va..

Den vanliga missuppfattningen om Djurens rätt är att det är en bunke aktivister, vilket inte är sant. Det är hederliga människor som med politiskt korrekta aktiviteter försöker påverka människors opinion :)


Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0