Årets första bad

När jag skrev på facebook att jag skulle bada kom det kritiska röster. Visst är jag en feg jävel men när det gäller att bada så gör jag det! Hela familjen var på stranden, Rigeleje. Man måste bara älska namnet. Knappt något folk heller så plats för att spela strandtennis med ultrakassa racket. Ullared, jag säger då det.. Istället för tre träskivor som det brukar vara så fanns det en.. inte så lång hållbarhet på dem om jag får gissa.

Efter strandtennisen blev det ytterliggare ett dopp för mig och brorsan, de andra vågade inte. Då var det till och med skönt. Var i och badade några minuter då i alla fall. Mormor och morfar var också med på stranden. En riktig familjedag, supertrevligt och härligt.

Ikväll åt vi grillat, grönsaksspett och haloumiost. Jag var så sugen på bearnesesås och när jag väl fick den framför mig läste jag på förpackningen att det var ansjovis i. Whatáfuck? Det äcklade mig så att jag bara doppade litegrann och sen kunde jag inte äta mer. Äter ju inte djur mer alls och fisk i såsen verkar vara lite suspekt. I en bearnesesås dessutom.

Ikväll blir det bara softande och mys här hemma. Livet leker och jag försöker tänka positivt på allt :) Man kan inte ha allting som man önskar alltid, man får helt enkelt se till det man har istället.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0