"personalfesten"

Glömde berätta om festen i måndags. Det var ju planerat att vi i personalen skulle till stranden istället för att festa kanske.. men när vi väl kom fram till bo01 var där inte så många från personalen och jag träffade min kära gamla killkompis så jag var med honom istället och badade i någon timme och sen stack jag hem.. Senare på kvällen mötte jag upp Sofia och Melissa men då hade de få av personalen som var ute redan gått hem.. Vi tre brudar gick i alla fall till grannstället bredvid cuba i folkets park, Debaser. Där drack vi öl respektive strawberry daiquiri (yummi!!) och snackade massa tjejsnack/skitsnack. Klockan ett skulle Sofia hem men Melissa bad mig stanna kvar så vi gick mot centrum och lilla torg. Där var det verkligen dött!! På en måndag händer inte mycket tydligen.. Så vi satte oss på en bänk i den varma sommarnatten och började snacka en massa babbel. Vid lite över två funderade vi på att gå hem men stötte på en ung kille som var med en äldre man och de var turister från Motala som turnerade med Europe.. De började babbla med oss och den äldre mannen (typ 40 år bara, inte 60 som det kanske låter..) fick för sig att han ville ta foto och bad en taxichaufför sätta på helljuset så han kunde ta en bra bild. Haha, galen. Han fick ingen bild. Sen var där en luffartyp som ville locka oss med svarttaxi och vi säger att vi inte ska åka nånstans.. Så en stund senare säger Melissa "Nej, ska vi beställa taxi nu?". jag bara " Schh!!"... Och killen kommer tillbaka... "taxi???". Haha.

Sen när Motalaturisterna skulle gå, gick den äldre mannen förbi taxisnubben och sa "de tjejerna vill ha taxi!". Haha. Sådanadär svarttaxikillar är så svåra att bli av med. Jävla tjat på dem. Men vi kom i alla fall hem i vita taxi till slut.

Snipp snapp snut så var personalfesten slut.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0