Mitt i natta

Idag slutade jag tidigare än stängning. Som tur var. Öppnade ju halv fem men fick ändå inte sluta förrän halv två. Det var ändå skönt att komma hem. Nu är jag så trött att sängen skriker mitt namn. Ikväll på jobbet har det varit kul med kollegorna som alltid. Jätteroligt innan ikväll för vi hade jättemånga matgäster och ni vet att jag älskar servitrisjobbet. Ansvaret, etiketten, tusen bollar i luften, utmaningen, servicen - allt. För det mesta trevliga gäster. Några jobbiga killar ikväll. Såg världens största mal. Jag är rädd för malar, då menar jag sådanadär normalstora malar. Inte minimalarna direkt.. Men denna var nog 6-7 centimeter lång och en decimeter bred mellan vingarna. Fick panik för fan och den flög rakt mot mig. Som Melissa sa - en muterad mal. Jag har lyckats komma över mina rädslor för de flesta insekter men malar är förjävla äckliga. Var ju rädd för fjärilar också innan.. Och malar är som fula fjärilar. Lite lättare att komma över rädslan om djuret i alla fall är sött?

Ush ush ush. Hoppas inte den kommer på besök fler gånger.

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0