På tal om fjortis

På tal om det jag skrev i förra inlägget tänkte jag passa på att berätta om hur jag själv var när jag var 14, för att ni ska lära känna mig lite bättre.

Jag har aldrig varit den som super eller röker i smyg, det lockade mig liksom inte. Kanske för att inte var en av de populära i grundskolan, utan hängde med några få vänner där det var helt okej att inte dricka eller röka och grupptryck var jag aldrig utsatt för. Däremot var jag lite killgalen kan man säga. När det gällde killar insåg jag nog inte faran utan hade en del blinddates osv. Dock så visste jag ju vilka de var genom skolkatalogen som jag kunde som en präst kan sin bibel, så det var inga killar från chattsidor på internet direkt.

När jag började nian så förändrade jag min stil och frisyr lite (för att jag blev dumpad av min första pojkvän och ville hämnas haha) och samtidigt kom jag i kontakt med några killar från stan och helt plötsligt var jag den tjejen som flera stycken ur samma gäng raggade på och jag var inte van vid det haha, hade aldrig lärt mig att ignorera killar för ingen hade någonsin velat ha mig på det viset. Minns den tiden, så sjukt bra jag mådde av den uppmärksamheten. Men i den byn jag bodde var jag i alla fall väldigt impopulär under hela högstadiet. Jag var också rätt aggressiv. Jag kunde liksom bli asförbannad på en sekund och det var ofta min familj eller någon kompis som fick lida. Jag ville också alltid ha allting på mitt vis och fast det fortfarande sitter kvar så kompromissar jag faktiskt väldigt mycket idag.

Som alla tonåringar så är ju alla känslor ännu mer än vad den egentligen är. Om man gillar någon är man upp över öronen kär, om man blir lite arg så river man hela huset och om man stör sig på någon hatar man den personen mer än allt.

När jag var 14 hängde jag mest med mina två bästisar och vi brukade snacka skit, bada, shoppa eller ragga killar, sånt roligt som man ska göra när man är 14.

Jag är i alla fall glad att jag växte upp i den hålan ändå (fast jag brukar tycka att det är en skithåla) just för att jag aldrig drack eller rökte eller hade perioden när man klär sig som en slampa och sminkar sig som en militär (thank god!!). Är väldigt glad för att jag inte har snuskiga bilder från snyggast.se i bagaget. Kände aldrig att jag behövde göra förbjudna saker mer än när det kom till killar då och det var ganska oskyldigt =)


Den yngsta bilden jag har, 15 år! Synd att man inte har bilder på datan från tonåren..

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0