Människans resonemang

Kom på när jag läste Saras blogg att jag inte skrivit om vargarna.

Jag blev helt bedrövad när jag såg på nyheterna att de skjutit vargar. Och så filmar de vargen i närbild också där den ligger död. Respekt någon? Hallå? Nej, det ekar tomt.

Vargen har under flera år varit utrotningshotad och om jag inte har fel för mig har väl Skånes djurpark ett speciellt projekt med vargar för att de håller på att dö ut. Nu har det kommit lite fler och då ska de genast dö. Kan tänka mig att jägarna riktigt väntat på detta. Logik?? Hallå?? Nej det ekar tomt.

"Men vargen har ju rivit massa får"
sa mamma när jag blev upprörd. Okej så vi ska jaga vargen och döda den för att den river får på skoj? Visst, synd om fåren, men vargen har förmodligen en naturlig instinkt att skada och gör det inte för att jävlas. Det är naturens gång helt enkelt. Bönderna kan väl sätta upp bättre stängsel? Om jag inte har helt fel för mig... skadar inte människan på skoj varje dag? Skadar andra människor, naturen och djuren utan anledning av överlevnad utan för nöje, pengar eller utav ren och skär elakhet. Kände någon igen sig? Hallå?? Nej, det ekar tomt.

"Det får ju inte bli för många" var ett annat svar. HAHA. För det första är vargen nog inte ens i närheten av att bli för många. Håller den sig i skogarna är det väl lugnt? Ska vi människor ens tala om att bli för många? Vissa delar av världen har så många människor att naturen förstörs, det är trångbott, maten räcker inte till. Ska vi inte gå och skjuta av de också då? Ja, de är ju för många?

Mina sista ord... Hopp för människan?



Hallå??



Nej, det ekar tomt.

Kommentarer
Postat av: Sara

Publicera denna i någon tidning!! riktigt bra och det behövs!! vet du om att et cirka var 12000 jägare som gav sig ut igår för att skjuta 27! vargar... sanslöst! De verkar tycka det är SÅÅÅÅ roligt.

2010-01-04 @ 16:50:07


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0