Tjejigt/killigt

Funderar över det här med tjejigt - killigt eller kvinligt - manligt. Anser ni att detta finns? För en del är det väldigt känsligt att nämna något om detta. Jag tycker att det finns kvinligt och manligt, men jag tror inte det är biologiskt, utan skapat av samhället. Men vem vet? Jag älskade dockor och barbie när jag var liten, vet dock inte om det var bara för att jag blivit intutad i det av omgivningen. Min brorsa älskade actionman, leksaks"gubbar" och bilar.. Men vi lekte tillsammans med barbie och bilar ibland.

Jag tycker det är härligt att det finns skillnader, eftersom det är män och kvinnor som dras till varann och då tror jag att det är bra om de kompletterar varann med det som anses kvinligt och det som anses manligt. Jag är en riktigt tjejig tjej. Jag gillar inte action och farliga äventyr eller någon "killig" sak alls. Men enligt andra kanske jag inte alls är så tjejig. Det är nog ändå personligt vad som är killigt och tjejigt, manligt och kvinligt.. Men jag tycker i alla fall att man får vara precis så killig eller tjejig som man själv vill och att det bara är härligt med skillnader, för det är det manliga som attraherar mig :)

Kommentarer


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0