Me and my twisted self

Middagen idag är inte lika god. Sönderkokt torsk med några halvtorra potatisar och lite smögensås. Kände att det kanske var dags för fisk. Jag gillar fisk ibland... men oftast äter jag det för nödvändighetens skull. Konstig jag e... Jag äter lax, torsk, makrill, tonfisk... men jag äter inte skaldjur och jag skulle inte äta bläckfisk eller val... Det känns mer som djur tycker jag. När jag ska äta en räka tänker jag att det är ett litet djur.. Och så dödar man så många på samma gång (vid en måltid). Val och bläckfisk känns ju bara fel för mig. Moralen i mig är inte logisk... Med andra ord äter jag fyra sorters djur... kan ju inte direkt säga att jag äter "fisk" om jag inte äter bläckfisk eller val? Egentligen skulle jag kunna sluta äta fisk faktiskt.. För det är ju ett uttömmande av haven som sker.. Men jag känner liksom inte dåligt samvete att äta fisk, av djurrättsskäl om jag säger så.. är också lätt när man blir bortbjuden, att människan i fråga kan bjuda på fisk till mig. Men vet inte, kan kanske sluta äta det...

Jaja, är glad att jag äter middag tidigt så jag kan fika ikväll! Har inte druckit kaffe på kvällen på väldigt länge och jag tycker det är så mysigt att dricka kaffe och titta på tv i soffan!! Vill nämligen inte dricka det för sent för då kan jag inte somna. Som min brorsa, när vi skulle köpa julklappar och jag frågar honom om vi ska fika... "Nej jag kan inte dricka kaffe nu för då somnar jag inte ikväll". Jag: "Men Henrik.... Klockan är tre....".

Imorgon kommer min familj, ska bli så himla underbart. Saknar de så mycket! Ska bjuda på fruktsallad och glass.. De kommer egentligen vid middagen men eftersom Henrik absolut inte kan äta vegetariskt så får jag bjuda dem på något annat än lagad mat. Fruktsallad - gott och nyttigt :D

Idag var jag med Carro och uträttade ett litet hemligt ärende *tihi* och sen fikade vi på mormors bageri. Jag tog en kaffe latte och hon en varm choklad. Hennes var ljummen och min var inte jättevarm den heller, så vi sa till och skulle få nya. När hon kom med dem så fick jag också en varm choklad.. Lite störigt, men ville inte säga till henne igen så drack den snällt :p Satt och snackade i mer än två timmar tror jag!! Trevligt var det.



Ett par örhängen och en svart kofta till, så såg jag ut idag :)

Kommentarer
Postat av: Mia

sötnooosss!!!!

2010-02-23 @ 19:22:38
URL: http://lillablondy.blogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0