En dag med gamla vänner

Dagen började med att jag och mamma satt på en hemsida där man kan sminka sig själv och testa olika frisyrer online. Testade massa frisyrer på henne och skrattade! Hittade några som såg superfina ut så hon kanske tar med sig de bilderna till frisören nästa gång. Sen vid lunch kom Linn. Fikade och pratade hemma hos mig, sen åkte vi med mamma och tittade på begagnat porslin på två ställen här i närheten. Först var vi på ett dyrt ställe med saker med mer antikvärde och sen åkte vi till returhuset där det var extremt billigt men väldigt lite saker! Sist jag var där var stället överfullt med grejjer - väskor, elektronik, porslin, spel, leksaker, kläder, prydnadssaker. Synd att det var så utgallrat idag. De säljer det mesta i porslinsväg för under 20 spänn. Vissa saker var fina, men jag överväger ändå en del innan jag köper något för det måste passa ihop med det jag har.. Har inte så värst mycket plats att inte ha det framme om man säger så.

När vi kom tillbaka hem till mig spelade vi När och fjärran. Jag hade himla tur idag faktiskt, kändes som någon annan tagit över min hjärna och kunde alla svar *höhö*. Vann alltså stort med andra ord.

Ikväll tillbringade jag min tid hos min gamla bästis som jag inte träffat på två år. Vi växte ifrån varann i högstadiet och därför har vi inte umgåtts. Men ikväll var det jättetrevligt. Var hemma hos henne och hennes kille och deras alla djur. Fiskar, en spindel, två miniödlor, en stor leguan, en hund och sex chinchillor, varav två bebisar. Skitkul att sitta inne hos chinchillorna när hon släppte ut dem. En liten bebis satt i min famn.. de väger ingenting! Alltså även de vuxna är superlätta fast de är relativt stora. Superbusiga och gulliga. Hennes hund var också söt, inte alls stimmig så jag var inte ett dugg rädd, vilket var skönt. Nej, nu pratar jag bara om djuren... Skärpning! Det var roligt att träffa henne och höra om hur hennes liv är nu och se bilder från en resa de gjorde och höra massa annat intressant :)

Nu ska jag snart sova, imorgon väntar nya äventyr :)

Rugby och ödlan Lars.


Emelie med en chinchilla. Bilderna snodde jag från hennes facebook.

Kommentarer
Postat av: linn

Var kul att träffa dig gumms:) Kändes lite som the old times när jag brukade komma hem till dig här i Tollarp :P Men fan, min Geografi suger verkligen haha!

2010-02-11 @ 10:41:42
URL: http://linnsi.webblogg.se/


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0